חיפוש
חיפוש

חודש המודעות לפגים

יום המודעות הבינלאומי לפגים

“יום המודעות הבינלאומי לפגים” (World Prematurity Awareness Day) מצוין ברחבי העולם ב-17 בנובמבר, מדי שנה. יום זה מצויין במטרה להעלות את רמת המודעות בקרב הציבור הרחב אודות צרכיהם המיוחדים של תינוקות שנולדו טרם זמנם (פגים), לשים על סדר היום הממשלתי את הנושאים הדורשים טיפול ממלכתי וכן לאסוף תרומות ולרכז פעילויות נוספות למטרת שיפור בריאותם ואיכות חייהם של הפגים ובני משפחותיהם.

עמותות, ארגוני רופאים וגופים נוספים ברחבי העולם פועלים לקידום מטרות אלו, שהוגדרו על ידי EFCNI, ארגון הגג האירופאי לקידום נושא הפגות.

בישראל, אנו מציינים את יום הפג הבינלאומי כחלק מחודש מודעות שלם המוקדש לנושא הפגים – חודש נובמבר. בחודש זה מתקיימות פעילויות שונות במטרה להעלות לשיח הציבורי את נושא הפגות, ולהציף את הקשיים והבעיות הכרוכת בהולדת הפג.

מאז שנת 2009, ישראל מציינת את יום הפג גם בכנסת ישראל, ומקדישה דיון מיוחד במליאה לצורך יום זה. ביום הפג בכנסת, נושאים רלוונטיים לעולם של הפגים מועלים לדיון בועדות הכנסת השונות. יום הפג מהווה גם במה לחקיקה תומכת ומעקב אחר הנושאים הסובבים את הנושא.

את פעילויות יום הפג בכנסת ישראל מובילים עמותת לה"ב והאיגוד הישראלי לניאונטולוגיה, המהווים – יחדיו את “הפורום למען הפגים בישראל”, האחראי גם לפעילויות נוספות במסגרת יום זה, אשר מתבצעות גם בזירה התקשורתית, בבתי החולים ובפעילויות ואירועים נוספים.

יום זה הינו הזדמנות עולמית חשובה לדון בקשיים ובסיכונים הרבים הכרוכים בפגות, כמו גם לקדם את צרכי משפחות הפגים והצוות הרפואי המטפל בהם.

לארכיון אירועי יום הפג וחודש המודעות

אסיפה כללית – 2022

  האסיפה הכללית השנתית תתקיים בזום ביום שישי, 21/10/22, בשעה 9:00 חברי עמותה מוזמנים להשתתף באסיפה. להתעדכן ולהיות חלק מהעשייה. אג'נדה: 09:00-09:15 – פתיח, היכרות 09:15-09:30 – קצת על הנעשה בלה"ב מאז האסיפה האחרונה 09:30-10:00 – הצגת דוחות כספיים, דוח

קרא עוד »

יום הפג 2018

רקע – יום הפג 2018 כ10%  7%- מכל התינוקות בישראל נולדים בטרם עת (פגים). מדובר בכ-14,000 תינוקות מידי שנה*. "פג", על פי הגדרת משרד הבריאות, הינו כל תינוק שנולד טרם השבוע ה-37 להריון. הפגים נמצאים בסיכון לתחלואה קשה וסיבוכים רפואיים.

קרא עוד »

דו"ח מצב הפגים לשנת 2019

לרגל ציון יום המודעות הבינלאומי לפגים מציין "הפורום למען הפגים" את דו"ח מצב הפגים לשנת 2019: ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, יו"ר גשר ויו"ר משותף של הפורום למען הפגים בישראל: "הימים האחרונים הרעידו את האדמה תחת רגליהם של תושבי ישראל, על אחת

קרא עוד »

מחדל מיגון הפגיות נמשך- רק 9 מתוך 26 פגיות בישראל ממוגנות!

על אף סכנת ירי הטילים וההסלמה במצב הבטחוני, עדיין מרבית הפגיות בישראל אינן ממוגנות וטרם גובשה תכנית לאומית רב-שנתית למיגונן. הפורום למען הפגים קורא למשרד הבריאות ולמשרד האוצר לתקצב לאלתר כחצי מיליארד ₪, הדרושים בדחיפות מיידית למיגון הפגיות, בטרם יתרחש

קרא עוד »

מצגת לאחיות "מכבי"

מצגת לאחיות "מכבי" מטיפת חלב, אחיות מרפאה, דיאטניות וצוות של התפתחות הילד של מכבי. בסוף המצגת שמעו האחיות את השיר "גיבור" והתרגשו ממש. לצפיה: מצגת לכנס מכבי (1)

קרא עוד »

הרצאות

אחרי ההצלחה הגדולה בשנה שעברה, ארגנו לכם גם השנה מגוון הרצאות בנושאים שונים הנוגעים לחיינו כהורים לפגים. ההשתתפות בהרצאות ללא תשלום! לקבלת קישורים להרצאות היכנסו לקבוצת ה-WhatsApp השקטה שלנו. אז מה מחכה לנו החודש? פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק של של עמותת לה”ב ובקבוצת ההורים

קרא עוד »

חוזר הפג בקהילה

המעקב והטיפול בילודים מורכבים ובפגים עם שחרורם מאשפוז לקהילה קישור לחוזר הפג בקהילה 2016 נובמבר 2014, עמותת לה"ב הניחה על שולחן ועדות יום הפג בכנסת את נושא הטיפול בפג בקהילה. העלנו והדגשנו את החשיבות בהתערבות התפתחותית מוקדמת עם שחרורו של

קרא עוד »

מידע חשוב להורים

הפרוייקטים שלנו

בוט לה"ב
he_IL
דילוג לתוכן